Az összes peron megszépül a Tiszain

Az összes peron megszépül a Tiszain

Forrás: boon.hu

Az utolsó romos betonszerkezet felújításával októberben végeznek.

Befejeződik idén a miskolci Tiszai pályaudvar utasperonjainak felújítása. Ahogyan arról beszámoltunk, idén a B-jelű peronon dolgoznak a szakemberek, augusztus 30-ig a peron B-felén dolgoznak, a második fázis várhatóan augusztus 31-től október 30-ig tart, ekkor a peron A-felét zárják le az utasforgalom elől és újítják majd fel.

Miskolc plusz Szerencs

A MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága érdeklődésünkre közölte, a munkálatok a vasúttársaság „50 megújuló állomás” elnevezésű programjának részeként valósulnak meg.

– A Tiszai B-peronján túl a programban 2020-ban Szerencs állomáson tervezünk még felújításokat – írták.

A több mint kétszázötvenmillió forintból megvalósuló miskolci peronfelújítás teljes körű lesz, hiszen a munkák során a tető pilléreit, a megrepedezett födémszerkezetet megerősítik, a hibákat kijavítják, a felülettisztítást homokszórással végzik, majd lefestik a perontetőt.

Emellett rugalmas és hatékony szigetelés készül a tetőfelületre, a vízelvezetés rendszere is új lesz. A jelenlegi peronvilágítást is korszerűsítik, mint ahogyan a peronon lévő utastájékoztató berendezéseket is.

A Tiszai 1960-as években készült perontetőrendszerének felújítása már időszerű volt. A munkákat 2016-ban a D-perontető korszerűsítésével kezdte vasúttársaság, 2018-ban pedig a C-peron is teljesen megújult.

A peronok után a Tiszai épülete is szebb lesz

A MÁV Kommunikációs Igazgatósága kérdéseinkre küldött válaszában leszögezte, az utóbbi években nemcsak a peronon végeztek jelentősebb felújításokat a miskolci Tiszai pályaudvaron.

Napi szinten is javítanak

– Az állomásépület üzemeltetése során jelentkező hibákat a szakembereink napi szinten javítják. A kormányablak kialakítása után pedig az épület keleti szárnyában üzemelő utasellátó területén további karbantartási feladatok valósulnak meg az idén – hangsúlyozták.

A Tiszai pályaudvar 1901-re épült fel Pfaff Ferenc tervei alapján. Utolsó nagy felújítása 2003-ban ért véget. Most a vasúttársaság középtávú tervei között szerepel az épület külső homlokzatának karbantartása, valamint a belső utasforgalmi területek festése is.

A MÁV emlékeztetett, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásának köszönhetően júliusban befejeződött a Mezőzombor–Sátoraljaújhely vasútvonal villamosítása és felújítása, ahol minden állomáson és megállóhelyen korszerű térvilágítást, akusztikus és részben vizuális utastájékoztató berendezéseket telepítettek.

Nemcsak az állomások, hanem a vasúti kocsik is komfortosabbá válnak, már ami az intercityket illeti. Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a napokban mutatta be az első húsz, saját forrásból gyártott, nemzetközi forgalomra alkalmas, újgenerációs intercity-kocsit (IC+), melyekből a megyénkbe is jut.

Az új IC+ kocsikkal a Keszthelyre közlekedő Balaton expresszvonatokon, a Záhonyból és Miskolcról a Balatonra; Budapestről Miskolcra, Békéscsabára Nyíregyházára tartó IC-szerelvényeken találkozhatnak az utasok.