Elismerés- Gender Tamás munkássága

Elismerés- Gender Tamás munkássága

Elismerték Gender Tamás szakmai munkásságát – Gender Tamás Juniorban van versenyzői potenciál Bár versenyt nem hirdettek a Gender Racing Team számára májusban, még is aktív és sikeres májust tudhat maga mögött Magyarország legismertebb és legkedveltebb formulaautós csapata és csapatfőnöke. Gender Tamás több évtizedes, több szakágat is érintő szakmai munkáját előbb rangos kitüntetéssel ismerték el, a csapattal pedig az ország három legnagyobb szakmai kiállításán is találkozhattak a rajongók. A Gender Racing Team a Red Bull Ringen vesz részt Ausztriában az FIA CEZ Zone Trophy következő fordulóján, június első hétvégéjén, és ott versenyzőnk, Szabó Nikolas a Formula 3-mas autóval áll ismét rajthoz. Gender Tamás Junior pedig Olaszországban ismét bizonyította, hogy van benne versenyzői potenciál. Különleges elismerésben részesült Egerben a Gender Racing Team csapatvezetője Gender Tamás, akit a Heves Megye Nagykövete díjjal jutalmazott a megyei közgyűlés, melyet a közgyűlés elnökétől és alelnökeitől vehetett át személyesen. Heves Megye Közgyűlése 2012-ben alapította a „Heves Megye Nagykövete” kitüntető címet, amely annak a magyar állampolgárnak adományozható, aki valamely jelentős eredményt hozó tevékenységével vagy egész életművével országos vagy nemzetközi hírű elismerést vívott ki. A díjat minden évben Heves megye napján a közgyűlés elnöke adja át, ünnepélyes keretek között. A GRT csapatfőnöke az autósportban eltöltött több mint húsz éves szakmai munkásságán belül, több mint tizenöt éve építi saját csapatát, és annak brandjét.

A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség autós gyorsasági szakágában a sportágon belül is mindig különlegesnek számító formula autós kategóriában, az elmúlt évek során rengeteget tett a sportág legfontosabb sportutánpótlás nevelő szakágából – a gokartból – érkező fiatal versenyzők lehetőséghez juttatásával, akik a Gender Racing színeiben kezdhették el formaautós pályafutásukat és értek el komoly eredményeket. A Gender Racing most már jó néhány éve a hazai autósport legeredményesebb formula autós csapatának számít és állandó résztvevője több európai, nemzetközi versenysorozatnak is. A csapatfőnök folyamatosan törekszik a csapat sportszakmai és technikai színvonalának az emelésére, legyen szó akár a mindig újabb technikájú versenygépek beszerzéséről, azok üzemeltetéséhez szükséges nagy tapasztalattal rendelkező szakemberekről, vagy akár a csapat mögött hosszú-hosszú évek óta ott álló szponzorok, partnerek professzionális kiszolgálásához elengedhetetlen kommunikációs szakmai területtel kapcsolatos eszközökről. – Már gyerekkoromtól kezdve mindig is valahogy a sporthoz kötődött az életem, sokféle különböző sportágat kipróbáltam játékosként, versenyzőként. Aztán mégis úgy alakult, hogy a legjobban imádott sportágamban, az autósportban, csapatvezetőként teljesedtek ki a sportba fektetett erőfeszítések, megszámlálhatatlan nagyszerű sportélmény, sok bajnoki cím és dobogós helyezés formájában. Az autósportban csapatfőnökként talán az a

legcsodálatosabb, hogy a jó eredmények, sikerek eléréséhez nagyon szerteágazó szakmai tudás és a szoros csapatmunkának egy olyan keveréke szükséges, amely talán tényleg nincs meg egyetlen másik sportágban sem! Egy jó csapatfőnöknek ezt a mixet kell mindig a lehető legjobban kevergetnie a szerteágazó szakmai területekhez való hozzáértéssel, a versenyzők és a csapattagok folyamatos motiválásával, no meg persze a működéshez szükséges minél professzionálisabb háttér megteremtésével! – nyilatkozta Gender Tamás.

A csapatfőnököt a Heves Megye Nagykövete elismerés nagyon meglepte és meghatotta. – Tényleg soha nem gondoltam volna, hogy az autósportban folytatott munkásságom egyszer egy ilyen irányú elismerést is generál majd. Egyrészt tényleg fantasztikus megtiszteltetés, hogy ott lehetek azok között az ország- vagy akár világszerte ismert sportolók, művészek, tudósok között, akik már korábban megkapták ezt az elismerést. A Heves Megye Nagykövete díj azért is fokozottan értékesebb számomra, mivel ez a szűkebb hazámból származó elismerés olyan eredményeket díjaz, amelyek már az országhatáron is túljutottak. Nagyon büszkén fogom viselni ezt a nagyköveti címet, ami további óriási motivációt jelent ahhoz, hogy töretlenül folytassuk a csapattal az eddigi munkát. S még nagyobb motivációt ad ahhoz, hogy a szeretett sportágunkban második generációban már néhány éve versenyzőként is résztvevő kisfiam nemzetközi pályafutását az elérhető legmagasabb szintre felépítsük az elmúlt évtizedek tapasztalataiból merítve, a tágabb és a szűkebb hazánk számára esetleg akár sporttörténeti jelentőségű, világraszóló eredményeket is elérhessünk a jövőben – mondta.

Május elején a Gender Racing Team ismét bemutatkozott az AutoTech Future autókiállításon, amely egy tartalmas autóipari vásár és konferencia is egyben. – A Bárdi Autó által szervezett kiállításra szívesen fogadta el a csapat a meghívást, hiszen az ilyen nívós rendezvényekre sok látogató és sok szurkolónk, támogatónk is kijön. Ilyenkor betekinthetnek a kulisszák mögé, mert több időnk van foglalkozni a vendégekkel, mint mikor egy erőltetett versenyidőbeosztás alapján élünk a versenyhétvégéken – fogalmazott Gender Tamás, aki elmondta, hogy nem ez az egyetlen kiállítás, amelyen idén bemutatkoznak.

Ezután a Márta János által szervezett nagyszénási autókiállításon standolt a GRT, mellyel célja volt, hogy minél több emberhez eljuttassa az autósport feelinget, s közelebbről megtudják nézni a formulaautókat, ne csak a tévéből és a különböző online felületeken. A Gender Racing Team már nem első alkalommal vett részt a nagyszénási gyűjtő, Márta János jóvoltából rendezett autó- és motorsport relikviákból összeállított kiállításon és rendezvényen.

A tavalyi évből kifolyólag gondoltuk azt, hogy idén is ne szakadjon meg ez a sorozat. Háttérszakosztály jelent meg az idei rendezvényen. A formula autó szakosztályból a Gender Racing Team. Hála Istennek, ahogy így a mai napról kaptam visszajelzéseket, jók a visszajelzések, sokan voltak, látványos volt. Gender Tamással 2018-ban sikerült megismerkednem személyesen. Akkor Méhész Attila barátom meghívott a versenyhétvégéjére, és közben egy bokszutca látogatást szervezett a csapatokkal leegyeztetve, közte a Gender Racing Teammel. Akkor Tamással személyesen beszéltünk, találkoztunk, s onnantól kezdve még szorosabbá vált a dolog. Nem mindennapi dolog egy formula autót látni, az csak versenypályákon lehet látni, falunapon nem látni vagy egy motoros találkozón, kuriózium – mesélte Márta János. A Gender Racing Teammel azután a XVII. Budapest Oldtimer Show-n találkozhattak a rajongók. A rendezvény Közép- és Kelet-Európa legnagyobb oldtimer-jármű kiállítása, melynek a Magyar Vasúttörténeti Park adott otthont 10 hektáros rendezvényterületen. – A Gender Racing Team egy Formula 4-es autót állított ki, mely egy 500 kilogrammos versenyautó, 1.4-es turbós motorral felszerelve, 160 lóerős, 6 sebességes szekvenciális váltóval. 260 kilométer/óra a végsebessége. Itt a rajongók testközelből is láthatták az autót. Még arra is volt lehetőség, hogy bejöjjenek hozzánk a standunkra és körbe nézzék az autót, meg is érinthették. Tehettek fel kérdéseket, amire megpróbáltunk válaszolni – fogalmazott Michel Gábor műhelyvezető.

A májust a legbenzingőzösebb rendezvény a nemzetközi AMTS – Automobil és Tuning Show zárta, mely mostanra átlagosan több mint ötvenezer nézőt vonz minden évben a nemrég megújult Hungexpo-n. A Gender Racing Team már hosszú évek óta vesz részt kiállítóként. A hagyományos rendezvényen az idén is többtízezer négyzetméteren találták meg az érdeklődők az autózáshoz bármilyen módon is kötődő szakmai területek különböző kiállítóit, közöttük természetesen az autósport különböző szakágait. A GRT az idei eseményre a két jelenleg is aktívan használt versenytechnikáját az F4-es Tatuus F4 T014-es Abarth motoros és az F3-as Dallara F313-as TOM’S Toyota motoros autóját hozta el a Hungexpora.

Az autózás világának, vagy inkább az egész járművilágnak szerves része a versenysport is, s ahogy minden évben, természetesen efelé is nyitottak vagyunk. Tehát nemcsak aktív versenyünk van itt, hanem ugyanígy kiállítanak nálunk versenycsapatok, versenyiskolák. Így természetesen a Gender Racing is évek óta partnerünk, tehát egyértelmű, hogy itt a helye ebben az AMTS-en – húzta alá Szőke László szervező. – Egy ilyen rendezvénye sok tízezer autózáshoz kötődő, az autózás, az autósport iránt aktívan érdeklődő ember fordul meg. A Gender Racing mindig is az egyik alap küldetésének tartotta a sportágunk általános népszerűsítését is. Ráadásul azt gondolom, hogy az autósportban a formulaautózás az talán a legkülönlegesebb, legmisztifikusabb ág, melynek csúcsán nem véletlenül áll ott hosszú évtizedek óta az autósport csúcskategóriája a Forma1. Az ilyen és hasonló rendezvényeken ehhez a kicsit misztfifikus világhoz tudjuk közelebb juttatni az autósport rajongókat és betekintést engedni a sportág kulisszái mögé. Ezek a rendezvények a sportutánpótlás szempontjából is kiemelten fontosak, hiszen a sportutánpótlás nem csak az új sportolók versenyzők, hanem a további nézők, rajongók bevonásáról is szól – hangsúlyozta a GRT csapatfőnöke, hozzátéve, hogy a csapat versenyzője legközelebb június elején az ausztriai Red Bull Ringen indul.

Gender Tamás Juniorra egy versenyhétvége és több teszt is várt májusban. Megállapítható, hogy a fiatal gokartos Olaszországban ismét bizonyította, hogy van benne versenyzői potenciál. Elszántan állt rajthoz a Franciacorta Karting Tracken az Olasz Bajnokság 60 MINI Gr.3. kategóriájában, ahol 82 versenyző küzdött meg egymással. A pálya rettentően gyors és fizikailag is extrán megterhelő és a nagy meleggel is meg kell küzdenie.A nemzetközi 80 fős mezőnyben a legtöbb – több mint 70 – előzéssel, óriási teljesítménnyel mutatkoztam be idén a Franciacorta Karting Track-en a Parolin Racing Kart színeiben az Olasz Bajnokág 60 MINI Gr.3. kategóriájában. Az időmérőn két körre, egy felvezető és egy gyorskörre jöttem ki, a gyorskörömön azonban baleset történt előttem és nem volt már plusz körre lehetőség. Így a versenyen a mezőny végéről indulhattam csak. Négy előfutamot rendeztek a döntőbe jutáshoz, az utolsó helyről rajtoltam, de mindenhol sikerült hiba nélkül előznöm. Az elsőben 20, a másodikban 17, a harmadikban 12, a negyedikben 13 helyet sikerült javítanom. A szombati kvalifikáción már a középmezőnyben végeztem, az esti reményfutamon pedig ismét 3 helyet jöttem előre, ezzel bekerültem a vasárnapi elődöntőbe. Itt sem álltam meg, 7 pozícióval küzdöttem előrébb magam és bejutottam a döntőbe, ahol a rajtpozíciómhoz képes ismét több helyet javítottam – értékelt a verseny után Gender Tamás Junior.